Algemene voorwaarden:

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten met betrekking tot het strijken
van het strijkgoed van de klant.
Onder strijkgoed wordt verstaan: al het textiel dat de klant per keer aanbiedt om te laten strijken
door Strijkservice Linda. De overeenkomst komt tot stand doordat de klant het strijkgoed aanbiedt
en Strijkservice Linda dit aanneemt.

Verplichtingen Strijkservice Linda
Bij het aangaan van de overeenkomst zal Strijkservice Linda
 Met de klant bespreken waar het strijkgoed precies uit bestaat (aantal en soort) .
 Met de klant duidelijke afspraken maken m.b.t de prijs.
 Met de klant duidelijke afspraken maken m.b.t.  het halen en brengen van het
strijkgoed (datum, tijd, service)
 De klant wijzen op de toepasselijkheid van deze voorwaarden. Strijkservice  Linda zal
deze voorwaarden op verzoek van de klant aan hem/haar overhandigen of binnen drie
dagen toesturen.
 Bij afgifte van het strijkgoed, indien gewenst, aan de klant een ontvangst bewijs
afgeven

Strijkservice Linda zal uiterst zorgvuldig met het strijkgoed omgaan en zal zich tot het uiterste
inspannen om de overeen gekomen diensten nauwkeurig uit te voeren. Deze diensten bestaan
uit het strijken van het strijkgoed, conform de strijkinstructies van het strijkgoed, als mede het
opvouwen of ophangen van het gestreken goed.
Knopen die door of tijdens het strijken van het strijkgoed losraken, worden niet door Strijkservice
Linda opnieuw aan het strijkgoed bevestigd. Tenzij u er specifiek om vraagt.

Verplichtingen klant 

Bij het aangaan van de overeenkomst  verplicht de klant  zich tot:

 Het afgeven van het strijkgoed op een vooraf gemaakte afspraak met Strijkservice
Linda
 Het strijkgoed dient schoon, netjes en rookvrij in een krat/wasmand of op hangertjes
aangeboden te worden. Dit ter beoordeling van Strijkservice Linda. Ook dient het
strijkgoed voorzien te zijn van strijkadviezen.
 Het aanwezig zijn op de afgesproken datum, tijdstip en locatie, om het strijkgoed te
halen en brengen. Indien de klant niet op afgesproken datum, tijd en locatie aanwezig
is, zal strijkservice Linda gerechtigd zijn extra (vervoers) kosten in rekening te
brengen.
 Het tijdig ophalen van het strijkgoed, binnen 24 uur nadat Strijkservice Linda de klant
geïnformeerd heeft dat het strijkgoed klaar is. Indien de klant niet binnen 24 uur het
strijkgoed opgehaald heeft, zal Strijkservice Linda gerechtigd zijn, extra kosten in
rekening brengen.
 Het expliciet wijzen op het waardevolle karakter van het aangeboden strijkgoed, voor
zover deze waarde niet direct herkenbaar is, maar waarvan de vervangingswaarde
aanmerkelijk hoger is dan mag worden verwacht gezien de vervangingswaarde  van
vergelijkbare zaken.

Het strijkgoed dient voorzien te zijn van strijkadviezen, dan wel tenminste dient het weefsel
bekend te zijn. Is naar het oordeel van Strijkservice Linda onvoldoende bekend hoe het
aangeleverde strijkgoed gestreken moet worden, dan wordt het desbetreffende strijkgoed niet
gestreken.

Afgifte strijkgoed
 Teruggave van het strijkgoed aan de klant geschiedt slechts tegen contante betaling.

Aansprakelijkheid
 Strijkservice Linda is niet aansprakelijk voor kapot, beschadigd en verloren gegaan
strijkgoed, tenzij dit te wijten is aan opzet of grove schuld door Strijkservice Linda.
Mocht Strijkservice Linda aansprakelijk gesteld worden voor de schade aan het
strijkgoed, dan zal deze worden vastgesteld aan de hand van de “gebruikswaarde”
van het strijkgoed en dit kan nooit meer belopen dan 75 euro per strijkgoed, per klant.
 Onder gebruikswaarde wordt in dit verband verstaan de aankoopwaarde van het
strijkgoed onder aftrek van de afschrijving voor de gebruik duur van die zaak. Bij

waardevolle zaken die niet als zodanig zijn aangeboden en door Strijkservice Linda
niet redelijkerwijs als zodanig behoeven te worden herkend, zal bij de vaststelling van
het aankoop bedrag uitgegaan worden van de normale waarde van een vergelijkbare
zaak.

Klachten
 Strijkservice Linda is niet aansprakelijk voor het verloren gaan van voorwerpen cq geld
wat is achtergebleven in het strijkgoed.
 Klachten over beschadiging of onjuiste behandeling van het strijkgoed dient de klant
direct  bij het ophalen cq na het terugbrengen van het strijkgoed aan Strijkservice
Linda te melden.
 Bij een klacht dient de klant op verzoek van Strijkservice Linda alle gegevens over het
strijkgoed te verstrekken die redelijkerwijs nodig kunnen worden geacht om tot een
bevredigende oplossing te kunnen komen. Indien mogelijk zal de klant opgaven
verstrekken van de prijs waarvoor het betreffende strijkgoed is gekocht. Indien dit niet
mogelijk is, is  Strijkservice Linda vrij om zelf de hoogte van de waarde van het
strijkgoed in te schatten.

Nederlands recht
 Op elke overeenkomst tussen de klant en Strijkservice Linda  is het Nederlands recht
van toepassing. Eventuele geschillen die hieruit voortvloeien zullen worden
voorgelegd aan de bevoegde rechter.

Scroll naar boven